Türkiye Üniversite Sistemi


Türkiye’de Devlet ve Vakıf üniversiteleri olmak üzere 2 nevi üniversite kurulumu vardır. Bütün üniversiteler Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) tarafından akredite edilmek durumundadır. 2013 yılı Eylül ayı itibarı ile devlet üniversitelerinin sayısı 105, vakıf üniversitelerinin sayısı ise 72 olarak belirtilmiştir. Ağustos 2012’de çıkartılmış olan bir yasa çerçevesinde, ikinci öğretim programlarına kayıtlı öğrenciler haricinde devlet üniversitelerinde okuyan öğrencilerinden katkı payı alınmamasına karar verilmiştir ve bu üniversiteler tamamen ücretsiz eğitim verirler.


Vakıf üniversiteleri, doğrudan devlete bağlı olmayan ancak bir vakıf tarafından özerk olarak işletilen ve ücretli eğitim veren üniversitelerdir. Vakıf üniversitelerinin çoğunda eğitim dili İngilizce veya popüler bir yabancı dildir bazıları ise Türkçe eğitim verirler. Çoğu vakıf üniversitesinde yabancı dil yeterliliği olmayan öğrencilere yönelik İngilizce hazırlık sınıfları bulunur ve bu sınıfları geçerek akademik eğitime geçiş sağlanabilir.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.